Karike.com je društvena mreža koja ti nudi priliku da komuniciraš sa svojim prijateljima, upoznaš nove ljude, saznaš šta drugi misle o tebi i postaneš zvezda! Za korišćenje sajta uloguj se ili registruj! Besplatno je...
NinaRichi blog

Emocionalna inteligencija


Ovaj tekst ,iako nije moj, cu podeliti sa vama jer mi se posebno dopao.
Cesto,za iznosenje svog misljenja ili stava,za bavljenje odredjenim temama u Blogu dovoljno je samo sloziti se sa vec napisanim.
Naravno, osim ako ne postoji preka potreba da se vec bezbroj puta napisanim tekstovima(cesto i od strane stucnih osoba u zavisnosti od tematike) obrne ili izmeni redosled reci i ''otkrije topla voda'' :).

Veoma rasprostranjena zabluda je da smo ili racionalni ili emotivni. Emocionalna inteligencija je, najjednostavnije rečeno, skladno funkcionisanje razuma i osećanja. Naučite kako da vaša osećanja rade za vas, a ne protiv vas!

Da li vreme leči sve?


"Vreme leči sve rane."
"Pusti vreme da učini svoje."

Koliko puta ste čuli ove reči?

I da li ih vaše životno iskustvo potvrđuje ili negira?

Vreme menja sve-tako ljudi govore, ali to nije istina.
Kada nešto preduzimamo stvari se menjaju.
Kada ništa ne preduzimamo stvari ostaju takve kakve su.

Verovanje da vreme ima tu moć da reši probleme, odagna tugu i zaceli rane je potencijalno opasno zato što nas stavlja u pasivnu poziciju. Ako verujemo da će se pukim protokom vremena nešto promeniti mi nećemo preduzeti ništa.
Kada su emocije u pitanju zabluda da vreme leči sve rane posebno dolazi do izražaja.
Gubitak, kao što je na primer prekid ljubavne veze, ne može da se preboli preko noći, potrebno nam je vreme. Ali, od toga šta radimo tokom tog vremena koje prolazi, zavisi da li ćemo se vremenom oporaviti i nastaviti sa životom, bogatiji za jedno iskustvo.

Ako ponavljamo sebi rečenice poput:
"Ne mogu da živim bez njega."
"Ona je bila moja prava ljubav, izgubio sam je svojom/tuđom krivicom."
"Nikada više neću voleti.",

mogu da prođu i godine i decenije a da rana zbog prekida ljubavne veze i dalje boli, da gubitak dovede do toga da se zaustavimo u životu i uskratimo sebi šansu da volimo i budemo voljeni. Sa nekim drugim, na neki drugačiji način.

Da li to što tako dugo boli znači da je ljubav bila toliko velika?
Ne, to samo znači da odbijamo da prihvatimo realnost i nastavimo sa životom.
Koje bi bile konstrukivne aktivnosti u primeru raskida ljubavne veze?
Ne postoji formula za isceljenje, i ne postoje unapred određeni koraci koje treba da preduzmemo da bismo zacelili svoje rane, ali evo nekoliko primera:

"Sada sam tužna, žao mi je što ova veza nije uspela. Daću sebi dovoljno vremena da tugujem, dozvoliću sebi da plačem, ali znam da je ispred mene još mnogo mogućnosti."

"Učiniću sve što je u mojoj moći da učim iz ovog iskustva i daću sebi novu priliku za ljubav."

"Dešava se da se ljudi vole i raziđu. Ja nisam kriv za to, imam mnogo dobrih osobina i nekom ću biti dobar partner."

Umesto samosažaljevanja, krivljenja drugog i ljutnje na život koji nije fer, bolje je preispitati se, videti gde smo pogrešili, razmisliti kako to da ne ponovimo. I nastaviti dalje sa životom

Ali, od nas zavisi da li ćemo na svoje rane sipati so u vidu fatalističkih uverenja ili stavljati meleme u vidu podrške, nege i uverenja da imamo pravo i kapacitet da prevaziđemo bol.

C/P
Autor Jelena Pantic-psiholog

Koliko cemo patiti posle prekida veze ili braka ne zavisi od jacine ljubavi nego od nase sposobnosti da se pomirimo sa gubitkom.
Patnja i bol, dakle ne zavise od toga koliko smo voleli vec koliko smo spremni da se suocimo sa cinjenicom da je gotovo,koliko verujemo u sebe ,koliko imamo snage i hrabrosti..
Da li to znaci da vremenom emocije ustvari postanu izgovor za nasu nesposobnost da racionalno sagledamo stvari?
Cak mislim da je cesto razlog patnje ustvari sujeta (ne miri se covek lako sa cinjenicom da je ostavljen)
Sta mislite vi?




 
Interesantno
pozitivni glasovi: 19  |  negativni glasovi: 0

Napiši komentar:

lanselot (52)
Naprotiv ljubav je najrazumnije osecanje.
Sa njom nemas nikakav problem.Sve je blistavo cisto i jasno.
Samo racio i razum cesto znaju da unesu nemir i nerazum u ljubav:-)!
#13, 30.05.2014 - 23:54
hm....razum unosi nerazum...Bas je bezobrazan :) :)
31.05.2014 - 23:02
dragan13 (58)
Vreme leci sve..............
#12, 30.05.2014 - 20:45
Ne leci ni vreme ako mi ne radimo zajedno sa njim..Vreme samo ne moze nista
31.05.2014 - 23:04
lanselot (52)
Ako je emocionalna inteligencija po necijem misljenju sklad izmedju razuma i osecanja.....samo sam hteo reci da razum i osecanja tesko da mogu da budu u skladu;-)
Jer sto se vise "uskladjuju" emocije trpe...
Ili jos prostije da citiram malog princa iako su mi ga ogadili razvlacenjem i citiranjem po netu:-)
..covek samo srcem dobro vidi..
sve ostalo je sviranje...ups..izvinjavam se zamalo da mi se omakne;-)
#11, 30.05.2014 - 13:02
OK, postujem ja tvoje misljenje, ali onda pretpostavljam da imas i odgovor..ZASTO bi emocije trpele zbog uskladjenosti sa razumom?
Po toje teoriji je svaka LJUBAV nerazumna, zar ne?
30.05.2014 - 13:45
ravgor (54)
#10, 29.05.2014 - 17:31
tenk ju :D
30.05.2014 - 00:21
NinaRichi (39)
''Prvo sam termin "emocionalna inteligencija" mi ozbiljno para usi.
I nekako mi bolje cistije zvuci "emocionalni sebicluk":-)!''

Nego ja bih zaista volela da mi ovo objasnis..malo detaljnije..

Ako je emocionalna inteligencija po necijem misljenju sklad izmedju razuma i osecanja, a tebe to asocira na emocionalni sebicluk,znaci li to da razumno pristupanje znaci biti sebican
To bi onda trebalo da znaci da je svaka ljubav ..prava ljubav nerazumna.. i jedino kao takva nesebicna

Po meni to je malo preterano..I na neki nacin omalovazavamo ljubav i svoje emocije na takav nacin..





#9, 29.05.2014 - 16:23
NinaRichi (39)
E da..i ne slazem se nikako da covek koji ne pati nije ni voleo..
Nije tacno..samo je smogao snage da racionalno sagleda stvari..zabolelo ga je....nije da ne boli...Ali umesto ocaja i samosazaljena ako prihvatis cinjenice..da kraj znaci kraj...i da dalje nema...mnogo lakse i brze se prevazidje ta patnja

#8, 29.05.2014 - 16:18
lanselot (52)
E sad malo je to razlicito kod zena i muskaraca.
Na primer zene su "racionalno emotivne" a muskarci "emotivno iracionalni";-)
#7, 29.05.2014 - 16:11
ma jasta more...
Ja mislim da se samo muskarci zbog svojih gluposti ustvari vade na emocije..
a to nema nikakve veze sa emocijama..
samo izgovori
29.05.2014 - 16:24
lanselot (52)
Prvo sam termin "emocionalna inteligencija" mi ozbiljno para usi.

I nekako mi bolje cistije zvuci "emocionalni sebicluk":-)!
Da ne bude zabune cela moja prica se odnosi na komentar u stilu "samo budale pate" a mi koji imamo emocionalnu inteligenciju idemo dalje kao da se nista nije desilo.
Ne biva to bas tako:-)!
Ako smo stvarno voleli nekog dali mu deo sebe itd pa je to puklo iz bilo kog razloga onda je bol i patnja neminovnost.
Ili nismo voleli.
Nema tu ocu kakim necu kakim:-)!
E sad koliko ce to da traje.
Da li cemo da kukamo i cekamo da "vreme izleci sve" to je vec strogo individualno.
#6, 29.05.2014 - 16:05
niko i ne kaze da rastanci ne bole..Naravno da ako si nekoga voleo ne mozes samo da se okrenes i kazes ma sta me briga..
Ali ako cekamo da vreme samo izleci sve, a mi u tom vremenu sedimo i kukamo,vreme nas nikad ne moze izleciti..
Ne leci vreme samo po sebi...Vec je vreme samo nas saveznik..

A takodje..ako smo nekoga stvarno voleli..i taj neko nas recimo ostavio..zbog neke druge osobe..Ima li svrhe uopste ocajavati, kriviti bilo koga osloniti se na vreme koje ce nas izleciti..Ili jednostavno ''porazgovarati'' sa sobom..Svakim danom raditi na vracanju samopouzdanja, na ''ubijanju'' sujete koja je u mnogome pokretac besa, razocarenja i ocajanja (jer kao sto napisah vec covek se tesko miri da je ostavljen..pa je tesko proceniti u nekim takvim situacijama da li je u pitanju patnja zbog ljubavi ili sujeta radi svoje)
Zato je i bitno dovesti racio i emocije u sklad..Lakse se i brze prevazilaze sve boli vezane za rastanke kada racionalno sagledamo problem sa svih strana
29.05.2014 - 16:14
lanselot (52)
Emocije i racio su uglavnom iskljucive kategorije.Osim narasvno u ekstremnim slucajevima.Recimo da se zatreskas u ledi Dijanu i planiras kako da je smuvas ili jos ludje padne ti napamet da smuvas neku ribu sa karika.Toje vec emotivno ludilo;-)
#5, 29.05.2014 - 13:59
ne slazem se da su iskljucive kategorije..Zasto bi emocije isklucivale racionalnost?
Onda to nisu emocije nego ludost :)
Treba covek da dovede sebe u fazu emocionalne inteligencije a ne emotivnog ludila..:)
a za ludilo nikad nije kasno :D
29.05.2014 - 14:51
NinaRichi (39)
''Emocionalna inteligencija je, najjednostavnije rečeno, skladno funkcionisanje razuma i osećanja''

Potrebno je zaista mnogo truda da se razum i osecaji dovedu u sklad..Ali nije nemoguce..I zaista me jako nervira kada za osobe koji kada su emocije u pitanju ukljuce i razum kazu kako ''tu nema ljubavi...to nije ljubav..oni ne znaju sta znaci ljubav''
Pa nije valjda da Ljubav znaci ici glavom kroz zid..
Ne zelim da verujem da sto si spreman vise ludosti uraditi si vise zaljubljen..
Po meni tu se emocije koriste kao izgovor za razne gluposti..


#4, 29.05.2014 - 13:41
1  2  [»]